HSC 2022 Economics Assignment Answer 4th Week – Class 11

HSC 2022 Economics Assignment Answer 4th Week – Class 11. Economics 4th week assignment answer is now available with answer for HSC Commerce Group students for their HSC exam 2022. The Department of Higher and Secondary Education (DSHE) has published the 4th week assignment notice for this subject. According to the latest assignment notice, authorities have asked 11 HSC students to complete economics assignment task this week. So, first year students need to get answers to complete economics assignments. In this case, you will find the correct solution from our website below. Economics every weeks Assignment Answer 2021 PDF Download.

HSC 2022 Economics Assignment Answer 4th Week – Class 11

There are two subjects involved in the 4th week HSC assignment. Keep in mind that HSC economics is a compulsory subject for commerce commerce group. There are no practical assignments in this course but only theoretical questions. If you are a student of business studies group you have to complete the assignment for your HSC exam 2022. So you may able to get the solution from below:

HSC Economics 4th Week Assignment 2021 / এইচএসসি অর্থনীতি এ্যাসাইনমেন্ট ২০২১

এইচএসসি শিক্ষার্থীদের জন্য দ্বিতীয় সপ্তাহের এ্যাসাইনমেন্ট প্রকাশ করেছে বাংলাদেশ শিক্ষা অধিদপ্তর। আমাদের এখান থেকে এইচএসসি শিক্ষার্থীরা তাদের অর্থনীতি এ্যাসাইনমেন্ট প্রশ্ন ও উত্তর পেয়ে যাবেন। অর্থনীতি সাবজেক্ট থেকে একটি এসাইনমেন্ট দেওয়া হয়েছে। এ্যাসাইনমেন্ট এর প্রশ্ন ও তার উত্তর নিচে দেওয়া আছে।

HSC 2022 Economics Assignment Answer 4th Week

এ্যাসাইনমেন্টঃ রমিজ বাজার থেকে প্রতি কেজি পেয়ারা ৮০ টাকা, ৭০ টাকা ও ৬০ টাকা হলে যথাক্রমে ১৫, ২০ ও ২৫ কেজি পেয়ারা ক্রয় করতে আগ্রহী। অন্যদিকে পেয়ারা বিক্রেতা উক্ত দামে বাজারে পেয়ারা সরবরাহ করতে চায় যথাক্রমে ২৫ কেজি, ২০ কেজি ও ১৫ কেজি। উল্লেখিত তথ্যের ভিত্তিতে পেয়ারার বাজারের ভারসাম্য বিশ্লেষণ কর।

HSC Economics Assignment Answer 4th Week 2021

Answers to HSC Economics are now accessible in this post. We have published the answer at our website. You can easily complete the solution from here. Just follow the link below:

উত্তর দেখুনঃ রমিজ বাজার থেকে প্রতি কেজি পেয়ারা ৮০ টাকা, ৭০ টাকা ও ৬০ টাকা হলে যথাক্রমে ১৫, ২০ ও ২৫ কেজি পেয়ারা ক্রয় করতে আগ্রহী

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *